Besöka balklänningsaffärer

Igår när jag och Daniella var i Göteborg besökte vi alla affärer som säljer balklänningar i de centrala delarna. De tre bästa (och de vi hört mest om) var Premier, Briliant och Ramona Design.

Eftersom jag ska lämna tillbaka min klänning från Skottland imorgon, så provade jag en massa klänningar. Mina fyra favoritfärger är ljusblå, ljuslila, ljusrosa och aprikosfärgad.

Jag vill synas och ha en ljusklänning eftersom det är sommar och bal :)


Jag förälskade mig i en klänning från Ramona Design som var ljusrosa med jättemånga lager nedtill och med en underkjol kommer jag bli som en prinsessa. Hade kostat 5 000 kr, men nu var den nedsatt till 3 500 kr.
Glömde tyvärr ta en bild, men tog på några andra skönheter i affären.

Underbar kort klänning som jag mer än gärna hade köpt till ett annat tillfälle :)


En underbar skönhet som kostade inte mindre än 13 000 kr. Bröllopsklänning med släp och allt <3

Har ni besökt någon av dessa affärer? Hur vill ni ha er balklänning eller hur ser den ut?

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Jag vet faktiskt inte, men det blir ju lite långt att köra till varje träning och sånt då... :/



Okej, vad synd! Han verkar vara så snäll och mjuk mot sina hästar :)



Jo, många tappar lusten under vinterperioderna, själv är jag tvärtom x) Men det är klart att man längtar till sommaren, särskilt med tanke på att tävlingarna är ute då och fint väder osv. :D Tävlar du i fälttävlan? :) Jag tävlar hoppning, ibland dressyr när mamma har anmält en eller det behövs fler i lag eller något, men det är inte precis vår starkaste sida om man säger så... xD

2009-01-20 @ 18:09:39
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Det är sant, om inte så kommer både hästar och människor att sätta sig på en x)



Haha, vilken lyx att bo så nära en duktig ryttare! :D



Det kan jag tänka mig, hade själv velat prova men det finns nästan inga tävlingar här nere vad jag vet :P Haha naaw! :D Mina hästar är bara lata, antingen går de i form utan bakbensaktivitet, eller mycket bakben utan någon form... :S Försöker jobba bort det på dem. Såg det på OS-sändningarna, vilken skillnad det var på fälttävlansdressyr och vanlig, men fälttävlanshästarna såg mycket mer nöjda ut än dressyrhästarna så... :D



Är det många fälttävlanstävlingar där du bor?

Jag har ett gamalt sto som jag är mest aktiv på nu, Liva. Hon har gått 150-klasser i sina unga dagar, men är som sagt gammal nu så vi får hålla oss på lite lägre nivå xP Jag har tävlat henne i 110 lokalt detta året, men vi ska försöka uppgradera oss lite till regional 120, så får vi se om det blir flipp eller flopp... :)

Sen har jag en ännu äldre D-ponny, som jag har haft sen jag var 9. Han är piggare nu än han någonsin varit, tävlande han i Div. II förra året och var bland de snabbaste i omhoppning, dock rev >jag< sista hindret...

Sen har jag en unghäst som jag håller på att rida in, hoppas på att vi kan gå ganska långt tillsammans i hoppningen :)

Vad har du själv för hästar?

2009-01-20 @ 18:47:00
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Stina

Vilka underbara klänningar! Du undrade var man kunde beställa bra skor på nätet, själv beställer jag ofta skor från La Redoute. De är nästan alltid av bra kvalitet och äkta läder, så jag gillar dem bra. Storlekarna oftast är normala och det finns alltid någon rabattkod som man kan utnyttja. Sen finns det ju sidor som have2have och brandos som har ett stort utbud och många märken, fast dem har jag aldrig testat beställa från.

2009-01-20 @ 19:39:55
URL: http://rubia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0