Att ha en blogg kan löna sig
pic: www.modsmagazine.se
Webbtidningen MODS Magazine, som jag har skrivit om tidigare, berättar att det finns en tydlig trend att olika företag och tidningar tar hjälp av bloggerskor när de vill lansera någonting nytt eller för att nå framgång. Senaste tillskottet är Blondinbella som kommer att lansera magasinet "Egoboost" i vår tillsammans med Moderna Tidskrifter och själv bli chefredaktör för tidningen. Målgruppen är kvinnor mellan 20 till 30 år där fokus ligger på företagande och inspiration skriver MODS.
Det andra nytillskottet i tidningsvärlden kommer finnas i hyllorna i mars 2011 och drivas av Elin Kling och Glamours föredetta chefredaktör Jonna Bergh Wahlström. Än så länge är det inte mycket som är bestämt, eftersom de nyss börjat arbeta med tidningen, men den går under arbetsnamnet "Style by" och tanken är att den ska komma ut sex gånger per år. Målgruppen här är vuxna modemedvetna kvinnor och förrutom en pappersutgåva kommer även en webbsajt och en i-pad tidning att lanseras.
Mer information hittar du på dagens media här.
Kommentarer
Trackback